Donează acum 2% din Impozit                                                      Select language  

Proiecte derulate

Proiect 1 – “ASISTA”
a. Introducere ASISTA
Scurta Descriere

Proiectul « ASISTA » (« Asistenta si Sprijin pentru Integrarea Sociala a Tinerilor si Adolescentilor defavorizati ») a fost derulat in perioada iunie 2001 – iunie 2002.
Scopul proiectului a fost integrarea sociala completa si stabila a tinerilor si adolescentilor dezavantajati (fosti copii ai strazii si tineri proveniti din centrele de plasament).
Prin acest proiect, ASIS a oferit beneficiarilor sai o gama de patru servicii: asistenta sociala stradala, centrul rezidential, apartamentele sociale si asistenta post-integrare.
Metoda utilizata a fost lucrul cu fiecare beneficiar in cadrul unor programe personalizate de integrare adaptate nevoilor, posibilitatilor si aspiratiilor fiecarui tanar.

b. Beneficiari ASISTA
Beneficiari directi ai proiectului

240 de tineri, baieti si fete, din grupa de varsta 16 – 22 de ani, din care:

    179 de tineri care traiau in strada sau care urmau sa paraseasca institutiile de protectie;
    27 de tineri in centrul rezidential;
    13 tineri in apartamentele sociale;
    21 de tineri care au absolvit programul ASIS in anul proiectului.

c. Obiective

    Stimularea tinerilor care traiesc in strada sa-si propuna si sa realizeze proiecte/ planuri personale.
    Transferul catre tineri si asimilarea de catre acestia a informatiilor si cunostintelor care sa le majoreze sansele de integrare sociala stabila.
    Transferul catre tineri, asimilarea si practicarea de catre acestia a unor abilitati si deprinderi noi care sa le permita sa traiasca independent.

d.  Rezultate ASISTA

- Numar total de tineri contactati,
            din care:          

179

                        -  baieti

143

                        -  fete

36

- Varsta medie a tinerilor contactati

17 ani si 4 luni

- Numarul tinerilor cu loc de munca

33

- Numarul tinerilor tratati medical

45

- Numarul tinerilor reintorsi in familiile lor

10

- Numarul tinerilor carora li s-au obtinut documente de identitate

31

- Numarul tinerilor care au absolvit un curs de pregatire profesionala

5

- Numarul tinerilor care si-au continuat studiile

14

- Numarul tinerilor care au terminat scoala:

  1. liceu
  2. facultate

 

4
1

- Numarul tinerilor care au abandonat proiectul

4

- Numarul tinerilor care se intretin singuri si traiesc independent

 

17



 
e. Etapele Proiectului si Activitati

    Contactarea beneficiarilor din strada si din centrele de plasament
    Selectarea beneficiarilor pentru programul rezidential
    Evaluarea initiala a fiecarui tanar si desemnarea a cate unui referent pentru fiecare tanar beneficiar in cadrul programului rezidential
    Elaborarea proiectului individual pentru fiecare tanar beneficiar
    Aplicarea in practica a proiectelor individuale si evaluarea progresului fiecarui tanar beneficiar
    Mentinerea contactului cu absolventii programului.

f. Finantator Principal

Child Care Romania –UK

 

Proiect 2 – “Pe propriile picioare”

 
a.  Introducere ,,Pe Propriile Picioare''
Scurta Descriere

Proiectul  « Pe propriile picioare» s-a desfasurat in perioada 05.07.2002 – 04.07.2003, in centrele de plasament din sectoarele 5 si 6 din Bucuresti precum si in structurile rezidentiale ale asociatiei ASIS (centrul rezidential de deprinderi de viata si apartamentul social pentru fete).
Scopul proiectului a fost integrarea sociala rapida, completa si stabila a tinerilor din grupul tinta, prin programe educative personalizate la nivelul fiecarui tanar beneficiar
b.    Beneficiari directi ai proiectului

Tineri si tinere provenind din centrele de plasament din Sectoarele 5 si 6 ale Capitalei, din grupa de varsta 16 – 18 ani, selectati in principal pe baza dorintei lor de a se integra social si de a duce o viata autonoma.
c.      Obiective

    Completarea rapida a lacunelor din bagajul cultural al tinerilor defavorizati, beneficiari ai proiectului
    Transferul catre tinerii beneficiari si asimilarea de catre acestia a unor cunostinte si informatii noi
    Transferul catre tinerii beneficiari, asimilarea si exersarea de catre acestia a unor deprinderi si abilitati noi

d.    Rezultate

    31 de tineri selectati din centrele de plasament ale Sectoarelor 5 si 6 din Bucuresti au fost inclusi in program si au beneficiat de asistenta acordata pe parcursul acestuia (24 baieti si 7 fete)
    21 tineri au devenit autonomi pe parcursul derularii proiectului, intretinandu-se din retributie si domiciliind in afara centrului rezidential, respectiv a apartamentului social pentru fete.
    Echipa de referenti a ASIS a realizat in beneficiul tinerilor inclusi in program urmatoarele demersuri:
        35 demersuri medicale
        43 demersuri pentru obtinerea de acte personale
        63 demersuri pentru obtinerea/plasarea tinerilor intr-un loc de munca
        53 de vizite ale referentilor ASIS la locul de munca al beneficiarilor
        23 de anchete sociale afectuate in familiile tinerilor beneficiari ai proiectului, in scopul incurajarii reluarii relatiilor si al eventualei reintegrari familiale a tinerilor

    Etapele Proiectului si Activitati

    Contactarea potentialilor beneficiari/beneficiare a fost realizata de catre membrii echipei de asistenti sociali in cadrul intalnirilor regulate avute cu tinerii din centrele de plasament nr. 5, 7, 8, 9 si 10.

    Selectia beneficiarilor pentru programul centrului rezidential/ apartamentului social pentru fete a fost realizata succesiv de catre membrii echipei de asistenti sociali, responsabilul centrului rezidential/ apartamentului social si coordonatorul programelor sociale.

Criteriul care a stat la baza acestei selectii a fost dorinta reala si constanta a tinerilor de a duce o viata autonoma.

    Evaluarea initiala s-a realizat in primele doua saptamani de la intrarea tanarului/ tinerei in program. Aceasta activitate a comportat urmatoarele sub-activitati:
        evaluarea cunostintelor tanarului prin aplicarea unor teste de cunostinte generale
        evaluarea unor caracteristici comportamentale, activitate realizata de fiecare membru al echipei de asistenti sociali
        schitarea profilului comportamental al beneficiarului/ beneficiarei si completarea fisei de apreciere aferente, la expirarea primelor doua saptamani de sedere in centrul rezidential/ apartamentul social pentru fete

    Stabilirea proiectului educativ individual – fiecare tanar/tanara a fost sprijinit de catre un referent impreuna cu care si-a conturat propriul proiect de integrare sociala.

In configurarea proiectului individual, fiecare cuplu tanar beneficiar - referent ASIS a parcurs urmatoarele etape:

        identificarea nevoilor specifice tanarului (ex.: lipsa actelor de identitate, probleme de sanatate, abandon scolar etc.)
        ierarhizarea nevoilor si stabilirea prioritatilor si a modalitatilor de satisfacere a nevoilor

    Aplicarea proiectelor educative individuale si evaluarea progresului.

Aceasta activitate, care a fost compusa dintr-o multitudine de subactivitati (aprovizionare, gatit, spalat, curatenie, completarea si consolidarea cunostintelor dobandite in scoala, curs practic de elemente de baza ale conversatiei intr-o limba straina, comunicare activa verbala, comunicare scrisa, exercitii de viata autonoma, exercitii de administrare a unui buget fix si limitat etc.), s-a realizat si se realizeaza continuu cu toti tinerii inclusi in programele ASIS.
f. Finantator Principal

USAID – World Learning ChildNet Program

 
Proiect 3 – ,,Asistenta Sociala Stradala''

    Introducere

Scurta Descriere

Proiectul « Asistenta Sociala Stradala » a fost derulat in perioada 01.05 2004 - 22.01.2005.
Scopul programului a fost continuarea si dezvoltarea activitatilor de asistenta sociala stradala practicate de ASIS inca din anul 1994 pentru copiii si adolescentii dezavantajati care isi organizeaza viata in strada, permanent, temporar sau ocazional, pentru a-i ajuta sa constientizeze riscurile implicate de viata in strada, pentru a-i pregati sa adopte un alt mod de viata si pentru a-i reintegra/ integra stabil in societate.

Activitatea echipei stradale s-a desfasurat in urmatoarele zone din Bucuresti : Tineretului, Universitate, Gara de Nord, Regie, Grozavesti, Iancului si Dristor.
b. Beneficiari directi ai proiectului

Copii ai strazii si adolescenti in varsta de pana la 21 de ani care isi organizeaza viata in strada permanent, temporar sau ocazional.
c. Obiective

    Consolidarea si utilizarea maxima a sistemului de stat si privat pentru protectia copilului si a familiei.
    Integrarea/reintegrarea sociala a beneficiarilor directi ai programului.

d. Rezultate

    Au fost contactate urmatoarele institutii:
        toate directiile locale pentru protectia copilului (serviciile specializate)
        3 directii de asistenta sociala din cadrul primariilor de sector
        8 organizatii non-guvernamentale al caror grup - tinta sunt copiii strazii
        5 firme de calificare/recalificare, consiliere si mediere a muncii
        2 inspectorate scolare
        11 institutii de invatamant (gimnazii)
        7 institutii/servicii de sanatate publica
        7 sectii de politie/servicii de evidenta electronica a populatiei
    4 seminarii/intalniri de lucru cu reprezentantii majoritatii acestor institutii, (media de participanti per seminar - 20 de persoane), prin care s-au realizat:
        o mai buna intelegere a caracteristicilor actuale ale fenomenului “copiilor strazii”
        schimb de informatii si de expertiza de teren
        s-a inceput construirea unui sistem electronic de inregistrare a cazurilor copiilor strazii
    Rezultatele asistentei si consilierii concrete in scopul integrarii:
        Numar total de interventii – 196, din care: 53 interventii medicale; 30 interventii pentru obtinerea documentelor de indentitate; 16 interventii de plasament; 52 investigatii sociale; 37 interventii pentru inscriere la scoala/cursuri; 8 interventii pentru cautarea unui loc de munca;
        Familii contactate: 19
        Familii spijinite material: 24
        Familii consiliate in probleme administrative: 6
        Copii carora le-a fost acoperit tratamentul medical prescris de medici: 11
        Adolescenti inscrisi la un curs de calificare: 2
        Copii spitalizati: 2
        Copii plasati in centre de urgenta: 4
        Beneficiari care au participat la activitati de grup – numarul copiilor integrati in programele altor ONG-uri: 1
        Beneficiari inclusi in programul ASIS: 4
        Copii reintegrati in familii: 32
    33 de beneficiari au participat la doua excursii organizate in lunile iulie si septembrie 2004.
    216 adolescenti (63 fete si 153 baieti) au fost informati despre: drepturile pe care le au, riscurile pe care le implica viata in strada si posibilitatile de integrare in societate.
    32 de beneficiari au fost integrati stabil (nu mai traiesc in strada) prin interventia directa a asociatiei, dintre care:
        4 in structurile asociatiei
        4 in institutii de stat (centre de plasament)
        24 in familie

e. Etape si Activitati

    Identificarea si contactarea colaboratorilor.
    Colaborarea cu reprezentantii institutiilor partenere in conformitate cu planurile individualizate de lucru cu copiii si cu circumstantele concrete identificate pe teren.
    4 intalniri de lucru/seminarii cu reprezentantii institutiilor guvernamentale si neguvernamentale contactate.
    Transmiterea de date specifice catre Directiile pentru protectia copilului, in scopul monitorizarii si sprijinirii interventiilor asociatiei in munca directa cu beneficiarii.
    Informarea beneficiarilor despre drepturile si responsabilitatile pe care le au si indrumarea lor catre institutii din sistemul serviciilor de protectie sociala.
    Evaluarea situatiei fiecarui beneficiar direct al programului (itinerar, alte programe in care a fost integrat, situatia familiala, nivelul de educatie, nevoile imediate, nevoile de integrare etc.) si intocmirea de planuri de interventie.
    Asistenta si consiliere concreta in vederea integrarii.

f. Finantator Principal

UNICEF Romania

 
Proiect 4 – ,,VIP la 18 Ani''
a. Introducere ,,VIP la 18 Ani''
Scurta Descriere

Proiectul  « VIP la 18 ani »  s-a desfasurat in perioada ianuarie 2004 – decembrie 2005, in centrele de plasament din sectoarele 5 si 6 din Bucuresti precum si in structurile rezidentiale ale asociatiei ASIS (trei apartamente sociale si un centru / serviciu rezidential de deprinderi de viata).
b. Beneficiari directi ai proiectului

    tineri din centrele de plasament mentionate, baieti si fete cu varste cuprinse intre 16-18 ani (pana la implinirea varstei de 19 ani);
    adulti: personalul din centrele de plasament participant la sesiunea de formare, persoane direct implicate in munca cu copiii - asistenti sociali, educatori / referenti / instructori – care isi desfasoara activitatea in institutiile rezidentiale respective.

c. Obiective

    Reducerea cu 50 a numarului copiilor din institutiile rezidentiale din Bucuresti
    Imbunatatirea practicii de formare si consolidare a unor deprinderi de viata autonoma la copiii aflati in centrele de plasament
    Cresterea numarului serviciilor alternative prin promovarea programelor de formare de deprinderi de viata si a apartamentelor sociale in Bucuresti

d. Rezultate

    Programul « VIP la 18 ani » a avut un numar total de 334 beneficiari, dintre care 61 au parasit centrele de plasament, fiind inclusi in programele rezidentiale ale asociatiei.
    54 de tineri dintre cei 61 mentionati mai sus au absolvit programul. Ei au devenit autonomi, locuind in afara institutiilor rezidentiale (centru de plasament sau structuri rezidentiale ale ASIS) si intretinandu-se din retributie si au fost monitorizati in mediul comunitar.
    Pe parcursul programului au avut loc 611 intalniri/ cursuri, dintre care 571 cu copii si 40 cu voluntari si cu personalul direct implicat in munca cu copiii din centrele de plasament
    48 de lucratori din centrele de plasament au fost instruiti direct (38 au participat la sesiunea de formare si 10 au fost instruiti conform noii strategii de formare) pentru implementarea programului de dobandire a unor deprinderi de viata independenta in centrele de plasament
    38 de lucratori din centrele de plasament au fost pregatiti pentru a replica cu succes programul de dobandire a unor deprinderi de viata independenta
    La nivelul ambelor sectoare implicate in proiect, Consiliile locale, prin intermediul DGASPC (Directiile Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului), si-au exprimat in mod deschis vointa achizitionarii si operarii catorva apartamente sociale pentru tinerii institutionalizati.

e. Etape si Activitati

    Suport social in centrele de plasament
        Cursuri teoretice si practice sustinute de cate un referent de grup ASIS.

Timpul alocat pentru aceasta activitate a fost de aproximativ 6 luni pentru fiecare micro-grupa de tineri (10 -12 tineri), in conditiile in care referentii de grup s-au intalnit bi-saptamanal cu grupul timp de 3-4 ore.

Programa aferenta acestor cursuri a cuprins teme ca, de exemplu: comunicare verbala si scrisa, bugetul personal, locul de munca, identitate personala, educatie sexuala, preparare alimente, trafic de persoane, legislatie, autoritati/institutii ale statului, socializare si petrecerea timpului liber, viata in colectiv.

        Asistenta si consiliere individualizata

Acordate de referentul de grup fiecarui tanar in parte, asistenta si consilierea    s-au orientat in principal spre identificarea unor solutii de integrare profesionala si sociala (integrare in familie/ gazda/ structuri rezidentiale ASIS, continuarea studiilor, sanatate, educatie etc.)

        Evaluarea progresului fiecarui beneficiar

Cursurile tinute in centrele de plasament au presupus in mod evident si  exercitii de fixare si verificare a informatiilor precum si activitati permanente de monitorizare si evaluare a progresului fiecarui beneficiar.

    Interventia la nivelul structurilor rezidentiale ASIS

Activitatea a avut la baza proiecte educative individualizate concepute de fiecare tanar impreuna cu referentul sau, iar aplicarea acestor proiecte a presupus o multitudine de activitati specifice formarii si consolidarii deprinderilor de viata autonoma (deprinderi de igiena personala si a spatiului de locuit, de preparare alimente, ocupationale, comunicare scrisa si verbala, exercitii de bugetizare etc.).
Echipa ASIS a folosit strategii si metode a caror eficienta a fost probata in timp (preluate deja si de organizatii similare din strainatate), respectiv metode de lucru cu grupuri mici si individual (1 tanar-1 referent), folosind instrumente proprii de monitorizare si evaluare a cazurilor.

    Formarea personalului din centrele de plasament

Activitatea de formare a personalului din centrele de plasament a fost conceputa ca o sesiune de transfer de cunostinte practice si teoretice privind tehnici de lucru si instrumente folosite de ASIS in vederea integrarii sociale, monitorizarii si evaluarii tinerilor care se emancipeaza din centrele de plasament
Desfasurata pe durata a doua zile cu fiecare dintre cele doua grupe de participanti, sesiunea de formare era urmata ulterior de includerea in echipa ASIS a cate doi reprezentanti ai institutiilor guvernamentale implicate in proiect.

Bune Practici

    La nivelul  “Suportului  social in centrele de plasament” si “Formare de personal”:
        Activitatile de preparare a alimentelor

Formarea unor deprinderi de cumparare a produselor alimentare, de preparare a unor feluri de mancare si chiar de folosire a unor ustensile de bucatarie sunt rezultate certe, verificabile ale activitatii.

    Cursurile de calificare a tinerilor intr-o meserie ceruta pe piata muncii

Activitatea a avut succes si datorita faptului ca tinerii inscrisi la cursuri au beneficiat in prealabil de o consiliere specifica, fiind apoi monitorizati in mod constant de catre lucratorii asociatiei pana la absolvire si sustinuti ulterior in obtinerea unui loc de munca in domeniul calificarii obtinute.

    Inductia personalului educativ

Activitatea s-a dovedit a fi o buna practica in virtutea faptului ca personalul format considera utile principiile si metodologia ASIS de lucru cu tinerii institutionalizati, prelund o parte dintre acestea.

    La nivelul “Interventiilor in structurile rezidentiale ale ASIS”

Sistemul de lucru construit in cadrul structurilor noastre rezidenţiale a dovedit faptul ca formarea deprinderilor de viata independenta se realizeaza superior, atat cantitativ cat si calitativ, intr-un mediu in care tinerii sunt ”provocati” sa descopere, sa exerseze cu regularitate si sa valorifice aceste deprinderi.

           Faptul ca suportul social este permanent in structurile noastre rezidentiale, iar prin metoda de lucru « 1 la 1 » fiecare tanar parcurge etapele propriului proiect educativ sprijinit de un referent, face ca deprinderile de viata independenta sa se consolideze nu doar intr-o maniera corecta, dar si intr-un timp mai scurt comparativ cu alte tipuri de programe.
f. Finantator Principal

USAID – World Learning – ChildNet Program

 
PROIECT 5 – ,,VIP de la 14 Ani''
a. Introducere ,,VIP de la 14 Ani''
Scurta Descriere

Proiectul  « VIP de la 14 ani »  s-a desfasurat in perioada septembrie 2005 – septembrie 2006 in centrele de plasament din sectoarele 5 si 6 din Bucuresti, precum si in structurile rezidentiale ale asociatiei ASIS (doua apartamente sociale si un centru / serviciu rezidential de deprinderi de viata).
Acest program a reprezentat o continuare in forma extinsa (pentru grupa de varsta 14 – 18 ani si peste 18 ani) a proiectului « VIP la 18 ani ». Activitatea de formare a deprinderilor de viata independenta la grupa de varsta 16 – 18 ani (PROIECTUL "VIP LA 18 ANI") a evidentiat necesitatea unei interventii mai timpurii pentru pregatirea cu succes a dezinstitutionalizarii.
b. Beneficiari directi ai proiectului

    tineri din centrele de plasament mentionate, baieti si fete cu varste cuprinse intre 14 -18 ani si peste 18 ani;
    adulti: personalul din centrele de plasament, persoane direct implicate in munca cu copiii - asistenti sociali, educatori / referenti / instructori - care isi desfasoara activitatea in institutiile rezidentiale respective.

c. Obiective

    Dezvoltarea unor deprinderi de viata independenta pentru integrarea sociala stabila a adolescentilor din grupul tinta.
    Sustinerea procesului de integrare a acestor adolescenti printr-un pachet individualizat de servicii de asistenta si consiliere.
    Imbunatatirea metodelor/practicilor personalului din centrele de plasament in vederea dezvoltarii si consolidarii timpurii a deprinderilor de viata independenta la copiii/adolescentii institutionalizati

d. Rezultate

    80 de copii/tineri din centrele de plasament din sectoarele 5 si 6 din Bucuresti au participat la programul de pregatire pentru dezinstitutionalizare.
    80 de copii/tineri au fost evaluati din perspectiva nevoilor lor de integrare in comunitate.
    32 de tineri dezinstitutionalizati sunt sprijiniti in mediul comunitar.
    22 de tineri sunt pregatiti pentru viata independenta. Ei sunt autonomi, locuiesc in afara institutiilor rezidentiale (centru de plasament sau structuri rezidentiale ale ASIS) si se intretin din retributie.
    Practica de formare si consolidare la copiii aflati in centrele de plasament a unor deprinderi de viata autonoma a fost imbunatatita.
    38 de lucratori din centrele de plasament au fost instruiti, in cadrul sedintelor de lucru comune, pentru implementarea programului de dobandire a unor deprinderi de viata independenta in centrele de plasament.
    30 de lucratori din centrele de plasament sunt pregatiti sa organizeze si sa monitorizeze activitatile unui serviciu alternativ dupa modelul ASIS.

e.Etape si Activitati

    Activitati de suport social  in centrele de plasament
        Cursuri teoretice si practice sustinute de cate un referent de grup ASIS.

Programa aferenta acestor cursuri a cuprins urmatoarele teme: comunicare verbala si scrisa, bugetul personal, locul de munca, identitate personala, educatie sexuala, preparare alimente, trafic de persoane, legislatie , autoritati/institutii ale statului, socializare si petrecerea timpului liber, viata in colectiv.

    Activitati de suport in vederea dezinstitutionalizarii si integrarii in comunitate
        Asistenta si consiliere individualizata

Acordate de referentul de grup fiecarui tanar in parte, asistenta si consilierea s-au orientat in principal spre identificarea unor solutii de integrare profesionala si sociala (integrare in familie/gazda/structuri rezidentiale ASIS, continuarea studiilor, sanatate, educatie etc.)

        Activitati de pregatire intensiva pentru integrarea in comunitate/interventie la nivelul structurilor rezidentiale ASIS

Activitatea a avut la baza proiecte educative individualizate concepute de fiecare tanar impreuna cu referentul sau, iar aplicarea acestor proiecte a presupus o multitudine de activitati specifice formarii si consolidarii deprinderilor de viata autonoma (deprinderi de igiena personala si a spatiului de locuit, de preparare a alimentelor, ocupationale, comunicare scrisa si verbala, exercitii de bugetizare etc.).    
Echipa ASIS a folosit strategii si metode a caror eficienta a fost probata in timp (preluate deja si de organizatii similare din strainatate), respectiv metode de lucru cu grupuri mici si individual (1 tanar-1 referent), folosind instrumente proprii de monitorizare si evaluare a cazurilor.

Bune practici

    La nivelul  “Suportului  social in centrele de plasament”

    Activitatile de preparare a alimentelor

Fiind o activitate practica cu finalitate imediata, activitatea de preparare a hranei s-a bucurat intotdeauna de o buna prezenta a tinerilor, ea avand loc in majoritatea cazurilor in afara centrelor de plasament, respectiv in locatiile ASIS.

In timpul acestor activitati noi pentru cvasitotalitatea beneficiarilor nostri, tinerii aveau ocazia sa comunice atat cu personalul ASIS cat si intre ei la un nivel mai relaxat, dar mai ales in alt mediu, exterior centrului de plasament.

Formarea unor deprinderi de cumparare a produselor alimentare, de preparare a unor feluri de mancare si chiar de folosire a unor ustensile de bucatarie sunt rezultate certe, verificabile ale activitatii.

    Cursurile de calificare a tinerilor intr-o meserie ceruta pe piata muncii

Activitatea a avut succes si datorita faptului ca tinerii inscrisi la cursuri au beneficiat in prealabil de o consiliere specifica, fiind apoi monitorizati in mod constant de catre lucratorii asociatiei pana la absolvire si sustinuti ulterior in obtinerea unui loc de munca in domeniul calificarii obtinute.

    Inductia personalului educativ

Activitatea s-a dovedit a fi o buna practica in virtutea faptului ca personalul format a considerat utile principiile si metodologia ASIS de lucru cu tinerii institutionalizati, prelund o parte dintre acestea.

    La nivelul “ Interventiilor in structurile rezidentiale ale ASIS”

Sistemul de lucru construit in cadrul structurilor noastre rezidenţiale a dovedit faptul ca formarea deprinderilor de viata independenta se realizeaza superior, atat cantitativ cat si calitativ, intr-un mediu in care tinerii sunt ”provocati” sa descopere, sa exerseze cu regularitate si sa valorifice aceste deprinderi.

Faptul ca suportul social este permanent in structurile noastre rezidentiale, iar prin metoda de lucru « 1 la 1 » fiecare tanar parcurge etapele propriului proiect educativ sprijinit de un referent, face ca deprinderile de viata independenta sa se consolideze nu doar intr-o maniera corecta, dar si intr-un timp mai scurt comparativ cu alte tipuri de programe.
f. Co-Finantatori

Child Care Romania

United Way Romania

 

PROIECT 6 - “ SFAT “

 

a.Introducere SFAT
Scurta Descriere

Proiectul s-a desfasurat sub forma unor cursuri teoretice si practice tinute in incinta Centrului rezidential al ASIS. Tematica cursurilor a fost alcatuita in scopul de a facilita integrarea sociala a tinerelor beneficiare, referindu-se concret la:

    job-club;
    aprovizionare si pregatirea hranei;
    igiena, contraceptie si consiliere familiala;
    cultura civica;
    cursuri de calificare in diverse meserii, organizate de firme acreditate de Ministerul Muncii.

Cursurile au avut loc de doua ori pe saptamana, timp de 6 luni. Pe intreaga perioada a desfasurarii cursurilor, tinerele beneficiare au fost sprijinite in proiectul lor de integrare sociala de doi asistenti sociali din echipa ASIS. Tinerele participante au fost permanent evaluate din punct de vedere al progreselor inregistrate pe parcursul desfasurarii activitatilor din proiect.

De asemenea, evolutia fiecarei tinere in directia integrarii sociale a fost atent monitorizata, asistentii sociali avand si sarcina de a efectua anchete sociale si de a gasi, impreuna cu beneficiarele programului, solutii de incadrare in munca si de gazduire in afara centrelor de plasament.

Pe masura ce s-au realizat pasi importanti in sensul integrarii sociale a unora dintre beneficiare, acestea au parasit programul si au fost inlocuite de alte tinere din grupul tinta.
b. Beneficiari

    Tinere provenite din centrele de plasament din Bucuresti, cu varsta cuprinsa intre 17 si 22 de ani.

c. Obiectiv General

Facilitarea integrarii sociale si profesionale a tinerelor provenite din institutiile de stat.
e. Etape si Activitati

    activitati educative de tip conventional (copiere, scriere dupa dictare, redactare/ compunere)
    activitati de job-club:  interviu, redactare CV, cautarea unui loc de munca
    comunicare scrisa: redactarea diverselor tipuri de cereri, mandat postal, telegrama etc.
    comunicare verbala: convorbirea telefonica, conversatia in contradictoriu, negocierea etc.
    pregatire scolara suplimentara
    aprovizionare si pregatirea hranei
    achizitionarea si intretinerea vestimentatiei si a incaltamintei
    gestionarea bugetului personal (alcatuirea bugetului, incadrarea intr-o suma fixa, obligatii banesti etc.)
    discutii si exercitii practice pe marginea urmatoarelor subiecte:
        grupul de munca: responsabilitati, ierarhie, disciplina
        grupul de prieteni: respect, toleranta, ajutor, empatie, reciprocitate
        grupul de vecini: respect si ajutor reciproc, cooperare pentru un scop comun
    activitati de tipul: mese rotunde, sporturi in aer liber, excursii desfasurate si cu participarea tinerilor (baieti) din centrul rezidential al ASIS. Temele discutiilor au fost:
        selectia prietenilor: criterii, durata procesului
        actul sexual – un act constient al ambilor parteneri
        alegerea partenerului: criterii, durata procesului
        traumatisme posibile in alegerea partenerului
        dinamica vietii sexuale; metode contraceptive; boli cu transmitere sexuala
        responsabilitatile sotiei si ale mamei

f. Finantator Principal

UNICEF Romania

 

PROIECT 7 – “ SERVICII SOCIALE “


a.Introducere Servicii sociale

Scurta Descriere

Proiectul « Servicii sociale de formare a deprinderilor de viata independenta la tinerii defavorizati » s-a derulat pe parcursul unui an de zile, in perioada 1 octombrie 2006 – 1 octombrie 2007, in zonele stradale din Bucuresti: Tineretului , Grozavesti, Cora- Militari, Universitate, precum si in structurile rezidentiale ale ASIS: apartamentul social pentru baieti si apartamentul social pentru fete.

Scopul proiectului a fost integrarea sociala completa si stabila a tinerilor din grupul tinta.
b. Beneficiari

    Tineri si tinere din centrele de plasament din Sectoarele 5 si 6, tineri fara adapost din zonele de contact mentionate, baieti si fete cu varste cuprinse intre 15-18 ani si peste 18 ani, la care s-au adaugat familii fara adapost cu copii minori in intretinere.

c. Obiective

    Formarea si consolidarea unor deprinderi de viata independenta la tinerii beneficiari
    Integrarea profesionala a tinerilor din grupul tinta

d. REZULTATE

Asistenta pentru tineri si tinere din centrele de plasament:

    24 (106%) de tineri/ tinere au fost inclusi in structurile rezidentiale ale ASIS     (15 baieti si 9 fete);
    8 tineri/ tinere si-au continuat studiile;
    19 (101%) tineri/ tinere domiciliau in afara apartamentului la sfarsitul proiectului;
    243 demersuri (medicale, obtinere acte, vizite la locul de munca, anchete sociale, demersuri pentru angajare, demersuri de identificare gazda).

Asistenta pentru tineri si tinere fara adapost:

    113 tineri au fost contactati in zonele mentionate (55 baieti si 58 fete cu varste cuprinse intre 15 -18 ani si peste 18 ani), din care 86 beneficiari directi, pentru care au fost efectuate un numar total de 115 demersuri.

e. Etape si Activitati

    Selectia beneficiarilor  pentru structurile  rezidentiale ale  ASIS

Criterii principale:

    Dorinta reala si constanta a tinerilor de a participa la programul de formare de deprinderi de viata;
    Un minim de calitati psiho-fizice care sa permita tinerilor/ tinerelor sa urmeze acest program.

Admiterea tinerilor/ tinerelor in structurile de tip rezidential s-a finalizat prin semnarea unui “contract moral”, cu fiecare beneficiar in parte.

    Evaluarea Initiala

    Evaluarea cunostintelor (prin administrarea unor teste docimologice si a unor probe simple: dictare, calcule aritmetice etc.);
    Evaluarea unor caracteristici comportamental

    Stabilirea proiectului educativ al tinerilor inclusi in structurile rezidentiale ASIS

Proiectul educativ individual al fiecarui beneficiar a fost stabilit de  responsabilul  apartamentului social  numai impreuna cu tanarul/ tanara inclus/a in program. Fiecare proiect educativ a fost construit luandu-se in considerare si analizandu-se impreuna cu beneficiarul aspiratiile sale, posibilitatile de scolarizare, de calificare, de ocupare/ mentinere a unui loc de munca in concordanta cu posibilitatile sale reale, de gazduire in afara apartamentului social.

    Aplicarea proiectului educativ in structurile rezidentiale ASIS si evaluarea progresului  

Aplicarea proiectului educativ s-a realizat printr-o serie de activitati pe care tanarul/ tanara le-a parcurs pe perioada sederii in apartamentul social:

    consolidarea deprinderilor de a prepara alimente (aprovizionare si preparare de alimente);
    consolidarea deprinderilor de igiena personala si a spatiului de locuit (intretinerea, curatarea, spalarea si repararea obiectelor de imbracaminte, a lenjeriei);
    completarea si consolidarea cunostintelor dobandite la scoala;
    comunicare activa verbala (convorbirea telefonica, prezentarea la interviu, conversatia in contradictoriu);
    comunicare scrisa (redactare CV, scrisoare, mandat postal, cerere);
    exercitii/ experimente de viata autonoma (activitati specifice consolidarii abilitatii de a-si gestiona bugetul personal);
    consolidarea deprinderilor ocupationale.

    Evaluarea progresului tanarului/ tinerei

Evaluarea progresului beneficiarilor in fiecare dintre activitatile descrise a fost realizata de responsabilul de apartament social (saptamanal) si de coordonatorul de programe (lunar).
Rezultatele obtinute in activitatile descrise au fost consemnate in dosarul fiecaruia dintre tinerii beneficiari ai programului.

    Sfarsitul interventiei la nivelul structurilor ASIS. Urmarirea cazului.

Urmarirea si mentinerea traiectoriei fiecarui beneficiar a fost realizata de catre responsabilul de  program absolvit de tanar/ tanara.

In scopul supravegherii integrarii sociale a tanarului/ tinerei in conformitate cu un plan pe o perioada de 6 luni, responsabilul apartamentului social a efectuat vizite periodice la domiciliul si la locul de munca al tanarului/ tinerei si a acordat unele ajutoare materiale atunci cand a fost cazul in unele momente dificile.

In scopul mentinerii legaturii cu fostii beneficiari, au fost organizate actiuni deschise (excursii, masa de Craciun, de Revelion).
f. Finantatori

The American Fund for Charities, U.S.A.

United Way Romania

 

PROIECT 8 – “Sunt cetatean imi cunosc drepturile”

    Introducere

Proiectul “Sunt cetatean – Imi cunosc drepturile!” si-a propus si a realizat, cu participarea creativa nemijlocita a copiilor, constientizarea si promovarea drepturilor copilului in scoli, in centre de plasament/ apartamente sociale, precum si la nivelul comunitatilor locale din Bucuresti si din cateva localitati limitrofe.

Etapa pilot a proiectului a fost derulata cu succes in perioada 01.09.2008 – 31.08.2009, in Sectoarele 3, 5 si 6 din Bucuresti. Rezultatele excelente obtinute au determinat finantatorii sa sustina extinderea proiectului, pe parcursul a inca doi ani (01.11.2009 – 31.12.2011), in celelalte sectoare ale Bucurestiului (1, 2 si 4), precum si in patru localitati limitrofe (Ciorogarla, Dragomiresti Vale, Magurele, Rosu – Chiajna).

    Beneficiari

    Adolescenti din grupa de varsta 14 – 18 ani, baieti si fete, din centre de plasament si licee tehnice/ grupuri scolare industriale din zonele de derulare a proiectului;
    Adulti implicati in educatia si protectia copiilor: lucratori sociali, consilieri educationali si profesori, parintii elevilor, personalul Directiilor de asistenta asociala si protectia copilului (DGASPC);
    Studenti voluntari;
    Membri ai comunitatilor locale.

 c. Obiective

    Cresterea nivelului cunostintelor si abilitatilor profesionale ale persoanelor responsabile cu protectia copilului
    Organizarea unor echipe de adolescenti lideri de opinie, promotori ai drepturilor copilului in randurile colegilor lor de scoala/ centre de plasament
    Cresterea gradului de constientizare a copiilor privind drepturile lor printr-o campanie de informare si promovare a Drepturilor Copilului, derulata in scoli si centrele de plasament

-     Promovarea drepturilor copilului la nivelul comunitatii, cu participarea directa a copiilor

    Rezultate

- 63 de adulţi, profesionişti în domeniul educaţiei, al asistenţei sociale şi al protecţiei copilului au fost formaţi ca formatori

- 432 de adolescenti din instituţiile educaţionale implicate în proiect au fost formaţi ca promotori de drepturi ale copilului

- 8.943 de elevi din grupa de varsta vizată de proiect au fost informaţi despre drepturile şi responsabilităţile copilului de către colegii lor promotori de drepturi

- 589 de profesori şi părinti, precum şi 12.000 de membri ai comunitătilor locale în care s-a derulat proiectul au fost informaţi despre drepturile copilului şi responsabilităţile aferente ale adulţilor

 

    Etape si activitati

- Sesiuni de instruire pentru adulti si copii pe teme legate de specificul proiectului (drepturile copilului si legislatia eferenta; reteaua institutionala de suport; principii si valori in lucrul cu copiii; copii in situatie de risc; tehnici de comunicare; tehnici de formare)

- Promovarea drepturilor copilului in randul adolescentilor din centrele de plasament/ apartamentele sociale si liceele participante la proiect, realizata de echipele de copii – promotori si de “Grupul consultativ de actiune al copiilor” constituite in cadrul proiectului, cu sprijinul si sub indrumarea adultilor

- Promovarea drepturilor copilului in comunitatile locale

- Analiza cazurilor de incalcare a drepturilor copilului semnalate prin “Cutia drepturilor”, infiintata in fiecare unitate educationala participanta

- Concursul - tabara de cunostinte privind drepturile copilului.

    Finantatori

- Departamentul de Stat al SUA, prin intermediul Ambasadei SUA la Bucuresti (in cadrul programului „Democracy Commission Small Grants”)

- A.F.C. – S.U.A.

- Asociatia “Sprijinirea Integrarii Sociale” (A.S.I.S.).

Finantatori si Parteneri:

Date de contact

Adresa

Biroul central : 
Bd.Corneliu Coposu Nr.4, Bl.105A, Sc. 4, Apart.94, Sector 3, Bucuresti, Romania

Adresa de Email

Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Director : Rodica Gregorian

Telefon/Fax

Tel: (+ 40 21) 323 38 55;

Centru pentru Familie:                
Tel : (+40 21) 423 21 31
Responsabil Centru : Alexandra Avram

Suntem pe Facebook

Galerie Foto

Pentru mai multe imagini accesati meniul Despre Noi / Galerie Foto..