Scoala prietenă 2024
Model de intervenție integrată pentru educația copiilor din medii dezavantajate.

Și în acest an, ne continuăm aventura pe vasul Școlii Gimnaziale ,,Ion Dumitriu” din sectorul 6 al capitalei alături de noi căpitani ai cunoașterii și marinari dornici să exploreze mările cunoașterii. Ne-am echipat cu cărți și am pus la lucru motorul imaginației pentru a naviga pe apele lecturii, științei și a emoțiilor.

ACTIVITĂȚI 2024
IANUARIE
Iată-ne pornind într-o nouă călătorie, cu un nou echipaj la bord! Echipajului nostru s-au alăturat trimestrul acesta marinarii din clasele pregătitoare și a II-a, cu care vom naviga prin valurile cunoașterii până la finalul acestui an școlar.
Echipajul a fost tare entuziasmat de călătoria ce-i aștepta și un val de agitație ne-a cuprins. Așa că, am vrut să ne asigurăm că vom naviga cu succes prin furtuna de schimbări și provocări ce ne așteaptă în această călătorie educațională.
Pentru început, am vrut să cunoaștem echipajul și dinamica sa în relațiile intercolegiale și cu cadrele didactice. Pentru a încuraja cunoașterea și interacțiunea în cadrul clasei, fiecare elev și-a descris un alt coleg din punct de vedere socio-emoțional, iar pentru dezvoltarea spiritului de observație ceilalți au ghicit matelotul descris. Totodată, s-au stabilit legături cu cadrele didactice și părinții celor mici, care ne-au cunoscut și și-au arătat interesul pentru misiunea noastră.
FEBRUARIE
Cei mici și mari au așteptat cu nerăbdare îmbarcarea-n aventură. Ne-am dorit să cultivăm legături puternice și de încredere între membrii echipajului nostru, așa că am continuat seria activităților a căror obiectiv principal a fost învățarea abilităților de ascultare activă, de negociere și comunicare în grup, toate esențiale pentru a nu ne dezechilibra vasul. Ne-am folosit de jocuri interactive de grup, de cărți și cartonașe, iar la final am discutat despre impactul comportamentelor și al atitudinilor. În același timp, au fost încurajați să asculte punctele de vedere ale celorlalți, să asculte cu atenție și să comunice eficient, și cel mai important să stabilească noi conexiuni în grup.
Centrul ASIS a găzduit și activități educative individuale și de grup care s-au desfășurat conform programului planificat.
Iar părinții au fost dornici să ne mai întâlnească, și au venit cu întrebări și subiecte de discuție în cadrul ,,Sesiunilor de întrebări și răspunsuri”, iar psihologul centrului a propus un plan de acțiune pentru atingerea obiectivelor stabilite în grup și evitarea conflictelor.
MARTIE
Pentru ca atmosfera de pe bord să fie una plăcută, relațiile interpersonale trebuie să fie armonioase. Așa că, am lucrat în continuare pe abilitățile de comunicare și colaborare, și mai ales la perseverență. Am discutat despre emoții, conflicte, solidaritate și empatie, dat fiind că am întâmpinat și neînțelegeri. În cadrul jocurilor, cei mici au fost încurajați să se susțină reciproc, să cultive spiritul de echipă la clasă și să nu se lase descurajați de micile obstacole. Am și citit, explorând alături de ,,Trolul furios” semnele furiei. Trolul ne-a îndemnat să învățăm din greșelile lui, așa că am discutat despre semnele corporale pe care furia le declanșează, gândurile din spatele furiei și consecințele reacțiilor furioase, cât și despre reacții sănătoase pentru când sunt furioși.
Am prins și un pește... Curcubeu! La început, a fost puțin cam mândru de înfățișarea sa, dar în final ne-a reamintit cât de importante sunt dărnicia, prietenia și compasiunea în constuirea relațiilor. Și-a exersat și atenția, respectiv abilitatea de rezumare a unui text și exprimarea ideilor.
APRILIE
Luna aceasta, l-am luat alături de noi în aventură pe Iepurașul Țup-Țup. El ne-a îndemnat să identificăm diferite tipuri de comportamente pozitive și negative, apoi să dezbatem despre importanța celor pozitive în interacțiunea cu ceilalți și în stabilirea unor noi relații de prietenie. Și-au pus și imaginația la treabă, creându-și propria poveste în care au proiectat printr-o floare valori precum iubirea și grija, concluzionând că asemenea unor semințe ies flori doar dacă mediul este unul propice, oamenii au nevoie de un mediu plăcut pentru a crește armonios și echilibrat.
Stelaluna a zburat alături de noi pe tărâmul lecturii, și i-am ascultat povestea plină de învățăminte. Călătoria ei i-a învățat pe copii despre prietenie și solidaritate, adaptarea la situații noi. Și micuțul Hall ne-a povestit despre aventura lui în spațiu, dublată de cea a micuței Comete, iar apoi de curiozitățile despre planete prezentate de responsabilii de activitate. În final, și-au creat propriul sistem solar și s-au îmbarcat la bord cu noi cuvinte și abilități de rezumare ale unui text.
Mai multe informații despre proiect la telefon 021 323 38 55, e-mail: asis.sediu@gmail.com.

Meniu